2012/07/06

Kā tapa kleita Freya / How Freya Dress was made


Tāpat kā pagājušajā gadā, arī šogad biju nolēmusi piedalīties CGOA tamborēšanas dizaina konkursā. Tā kā pagājušajā gadā tas notika rudenī, tad arī šogad biju rēķinājusies sākt darboties vēlā pavasarī. Bet konkurss mani pārsteidza nesagatavotu – izrādās tas šogad notiek vasaras Chainlink konferences laikā – jūnija beigās. Kas nozīmē, ka, ieskaitot darbu nosūtīšanas laiku, manam konkursa darbam jābūt gatavam jau pus-maijā.
Like the year before – I had decided to take part in CGOA design competition also this year. As last year it was in fall, I was going to start working on my entry in late spring. The competition surprised me – it turned out it is happening during summer Chainlink conference – end of June. That meant my entry had to be ready (including shipping time) in mid-May. 
  

Nācās iespringt un sākt domāt, ko iesniegšu. Tas, ka vismaz viens no konkursa darbiem būs kleita – bija skaidrs. Arī krāsa man bija padomā – gribēju, lai ir gaiša. Kaut ko pamazām sāku skicēt savā kladē... bija vairāki varianti. Pamazām arī pats dizains sāka konkretizēties...
I had to tense up and start thinking about submitions. It was clear that at least one of my competition entries will be a dress. I also had a color in mind – I wanted it to be light. So I started to sketch in my notebook... had several versions. Little by little the design started to form up...
  


18. martā biju nonākusi pie šādas skices (kas ir visai tuvu gala iznākumam):
On March 18th I had come down to this sketch (which is pretty close to the final result): 



Vairākas dienas domāju, taisīju paraugus, mēģināju izdomāt/izvēlēties rakstu. Tad sāku pamazām tamborēt.
I swatched, tried to choose/come up with stitch pattern for several days. Then started to crochet.



Šī skice tapusi kaut kad sākumposmā, kad man vēl nebija skaidrs, ko darīšu ar kleitas svārku daļu. Bija doma par freeform, bet šī kokvilnas dzija galīgi nebija tam piemērota.
This sketch is made at some point in the beginning when it wasn’t clear what to do with the skirt part of the dress. I was thinking of freeform, but this cotton yarn was not suited for it. 


Kā jau minēju – dzijas īpašības lika mazliet mainīt sākotnējo domu. Veikalā taustot dziju, tā likās diezgan mīksta – arī adītais paraudziņš bija mīksts. Kārtējo reizi pierādījās, ka pēc adītiem paraudziņiem tamborēšanai dziju nevar pirkt (par šo pažēlošos kādu citu reizi). Sapratu – ja jau dzija diezgan kokaina, tad jāizmanto to kā stipro pusi. Nolēmu, ka šai dzijai jāveido saturošas ribas, kam pa vidu ietamborēšu ielaidumus, kas mazliet veidos kritumu.
As I mentioned – the characteristics of the yarn made me change the design. I was touching andfeeling the yarn in a store – it (and the knitted sample) seemed soft enough. Once again it prooved that you can’t buy yarn for crocheting by seeing a knitted sample (I will complain about it some other time). So I understood if the yarn is pretty stiff I have to use it in my advantage. I decided that the yarn has to form ribs, and I will make more drapey inserts between them.  


Pleci veidoti no īsajiem stabiņiem. Kleitai ir mazliet pagarināta mugurpuse. Pelēcīgās krāsas līnijas plecos „savelk kopā” pelēko. Man visvairāk patīk popkornu joslas un uzšūtais rāvējslēdzējs mugurpusē.
The shoulders are made of single crochets. The dress has a dip-back. Gray lines on the shoulders „pull” the grays together. I love the popcorn straps and sewn-on zipper the most.